събота, 15 декември 2012 г.

Ванилени рохлички (припадам!)

Девойки и младежи, днес съм във възторг!

Не знам и аз как реших да направя още едни типично коледни сладки -- ванилови кравайчета/полумесеци/рохлички (a.k.a. 'рохличките на Наталина'). В момента направо ми иде да се напляскам, задето не съм открила и пробвала тази рецепта по-рано! Разкошни са -- мекички, маслени, миришещи на ванилия и топящи се в устата! Не знам как ще оцелее тази доза, май май трябва да забъркам още една-две-пет :)


Рецептата е изключително популярна в интернет, но ако искате да я научите от мен, моля, четете надолу:

150 гр. брашно
70 гр. нишесте – царевично, пшенично или друго (например на Биосет, струва стотинчици и го има навсякъде)
70 гр. пудра захар
80 гр. орехи или лешници – смлени. *аз сложих бадеми - чудих се дали ще станат, но вече знам, че каквото и да изберете, ще станат божествени)
150 гр. краве масло със стайна температура
1-2 жълтъка (зависи от големината на яйцата - аз сложих два големи, защото само с един не можа да се замеси)
ванилия (прахче или капки есенция)


За овалване:

120 гр. пудра захар смесена с две прахчета ванилия или ванилова пудра захар (честно казано, при мен отиде по-малко пудра захар, не знам защо -- направо си запазих 50тина грама за следващата доза) :D


Приготвяне:

Брашното се пресява и към него се прибавят нишестето, захарта и смлените ядки. Размесват се и след това се добавя маслото, нарязано на късчета, и жълтъците. Замесва се гладко тесто, което се оставя за една вечер на хладно място (аз направо го оставих в хладилника...) На следващият ден от него се оформя цилиндър (всъщност може и още преди да го сложите в хладилника). След това взимате остър нож и започвате да режете еднакви по големина колелца, които се оформят на пръчица/пуричка, около сантиметър дебела и 6-7 см. дълга. Увивате крайчетата под формата на буквичката 'с' или като полумесец. Нареждате в НЕнамаслена тава и печете на умерена температура – до порозовяване. Не бива да се препичат, за да не станат твърди. Още докато са горещи се овалват в пудрата захар, ароматизирана с ванилия.


Ако има още някой заблуден като мен, който не ги е пробвал все още... бягайте да си набавите продуктите! :)

P.S. И не обръщайте внимание на експериментите с логото, начинаещ photoshop-манипулатор съм :Р

2 коментара:

  1. Иринка,бисквитките ти са страхотни,снимките също!Пожелавам усмихнати и щастливи празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Идеално! Ето какво ще направим с мама за Коледа, само дето май ще пропуснем ядките в цялото нещо, (защото никой в семейството не е фен на сладко-с-добавени-ядки). Благодаря, Иринчи :*

    ОтговорИзтриване