петък, 11 януари 2013 г.

Всеки обича ябълков сладкиш с орехи!

Здравейте! :-) Както споменах в предишния пост, много ми се беше приял сладкиш с ябълки и орехи -- съвсем обикновен, но много вкусен и сочен :)

Все не намирах време за него през седмицата, но ето че най-сетне си угодих :) И за огромна жалост, остават само няколко парченца, на които да се насладя.


Сигурно има стотици разновидности за този десерт, аз самата съм пробвала много рецепти и не мога да кажа дали имам фаворит -- сигурно защото комбинацията от ябълки, орехи и канела си е съвършена сама по себе си всеки път! :Р


Сладкишът, който ще ви покажа, е с повечко орехи и е поръсен с пудра захар. Прави се невероятно бързо (ама наистина, беше забъркан за времето, за което завря водата за чая ми) :Р

* Ползвах тази рецепта, защото в движение осъзнах, че нямам бакпулвер:


Необходими продукти:

1 ч. ч. захар
2 яйца
1 и 1/2 ч. ч. брашно
1 суп. лъж. канела (аз сложих и мъничко ванилия и индийско орехче) :Р
4 суп. лъж. кисело мляко
1/2 ч. лъж. сода бикарбонат
2 ябълки
1/2 ч. ч. стафиди аз пропуснах, не ги обичам особено
1/2 ч. ч. орехи (аз сложих повече)
1/2 ч. ч. олио


Приготовление:

Разбийте захарта с яйцата, добавете олиото, брашното, подправките и разбъркайте. Настържете ябълките и поставете в сместа. Смесете киселото мляко и содата и разбъркайте, докато шупне. Към сместа изсипете начупените на едро орехи. Поставете в тава или кексова форма, намаслена или застлана с хартия за печене.

Печете около 50 минути на 180 градуса фурна. Нарежете след изстиването на сладкиша. По желание поръсете с пудра захар.

Да ви е сладко! :)


И прекрасен снежен уикенд!

1 коментар: