събота, 9 февруари 2013 г.

"Бъркана" пица

Тази седмица правих два пъти тази пица и мисля, че скоро няма да посегна към друго тесто! :Р


Да си призная, обожавам домашна пица -- но преди все я правех с готово тесто, за да спестя време (уж). Не че става зле, но определено се разточва трудно и е по-твърда, отколкото ми се иска. Обожавам и бързи-лесни-вкусни рецепти и често надниквам тук за идеи :) Най-хубавото на тази е, че изобщо не изисква месене и разточване!

Ето какво ви е необходимо:
1 яйце (може и да се пропусне)
1 ч.ч. хладка вода + 1 ч.л. захар
1/2 кубче прясна мая (която се разтваря за малко във водичката) ИЛИ пакетче суха на д-р Йоткер, което можете да смесите директно с...
2 ч. ч. брашно
щипка сол
лъжица олио/зехтин (за да не залепва) :Р


Всичко се разбърква в купа с лъжица /не миксер/. Тестото е доста лепкаво и прилича по-скоро на кексова смес :-)
Изсипва се в намазнена тавичка с брашно и се оставя да почине около 20 мин. (Аз си я заглаждам с лъжица дори, не залепва изобщо!)
После отгоре се реди плънката -- както и каквото обичате! Пече се до готовност - 15-тина минутки.

Забележки:
1. За тази доза използвайте възможно най-голямата ви тава - препоръчително тази от фурната :Р
2. Аз лично първо запичам леко блата (5 минутки), за да приеме някаква форма и да се намаже по-лесно с доматено пюре. :Р

Бон апети!

1 коментар:

  1. Аааа,и тази ще ти омръзне,Ирка,споко! :) Но си права,че е много експресна и се прави лесно,пък и става много вкусна!Много,много отдавна не съм я правила,благодаря,че ме подсети!При теб така апетитно ми намига!Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване