неделя, 28 април 2013 г.

Козунаков test-run :)

Трябва да си призная, че като малка изобщо не съм се навъртала в кухнята и нямам нито една рецепта, преписана от "старите тефтери на мама и баба". Може би oтраснах разглезена, не знам :) но при всички случаи, готвенето изобщо не ме привличаше, буквално допреди няколко години (засрамено емотиконче). Ето защо, колкото и странно да звучи, съществуването на този блог предизвиква най-силни възклицания именно у моето семейство :D

Но стига лирически отклонения!!! Великден наближава и открай време бях решила да си запзя предишния уикенд за първи козуначени опити. :) По гореспоменатите причини -- пък и честно казано, не си спомням бабите ми да са месили козунаци -- никога не се бях докосвала до козуначено тесто и все го свързвах със: ставане в 5 ч., адска играчка, 100 тупаници (+ митове за пералня), абе изобщо висш пилотаж!



Каква бе изненадата ми, когато първия ми козунак се получи -- мекичък като памук, аха-аха и с конци?

(Наистина, не очаквах). :Р Сега мога да подходя с поне мъничко увереност към същинското козунако-правене другата седмица, като разбира се, има още да уча за сплитане, декорация и пълнежи. :)



Обратно към козунака -- доверих се на рецептата за обикновен козунак на милата Роси от "Кулинарен еликсир" -- като цяло изпълнението беше по-лесно, отколкото очаквах, а и нямам машина. Единственото необикновено нещо, което приложих, бе да сложа шоколадови капки и стафиди вътре в козуначетата, и да ги поръся с бадеми. :)

(Не докарах конци като нейните, но другият път ще се постарая повече, обещавам!).

Ето още малко от готовия резултат (всъщност от козунак 2 -- от дозата ми се получиха 2 броя -- с чието изяждане се справих сама за отрицателно време) :D



И за финал:

Миналата седмица ме изненадаха с... публикация в "Кулинарен журнал". :D Преди около месец, къде насериозно, къде на шега, един познат ми предложи да им изпратя оригинална рецепта -- имали априлски конкурс и награждавали всички публикувани рецепти с 20 лв. :) Реших да им пратя... сигурно единственото импровизирано нещо в блога, лешниково-шоколадовата тортичка, и, о, каква бе радостта ми, когато си видях името публикувано в брой 8!



(Излишно е да казвам, че най-щастливи и горди бяха... мама и баба) :-)

Весели празници!

2 коментара:

  1. Аз ти казах, че онази тортичка е блаженство. Ето, и други са я оценили.
    Браво на теб - и за успеха, и за козуначеното изпълнение. Всичко е страхотно, Ирнка. Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Ирка,честита публикация в списанието!
    Много ти благодаря за доверието,прекрасни козунаци и на светлинни години от моите първи,с които можех да убия някого :) .Мисля,че конците си ги имаш,още една идея повечко месене и ще са километрични!Прегръдка от мен и светли празници! :)

    ОтговорИзтриване