неделя, 11 ноември 2012 г.

Панакота с кисело мляко

Eто една супер лесна рецепта за пана кота. :) Доколкото съм чела, този десерт се прави със сметана (и дори това значи в превод), но пък има безброй вариации и най-лесния начин е с това, което всяко домакинство има в хладилника си -- кисело и прясно мляко :)


Рецептата е от zoya_k от този мамешки форум. При мен сместа стигна за точно 3 формички, и то не особено големи. :)


Ето какво ви трябва:

200 мл прясно мялко
2 ванилийки
3 с.л. захар
пакетче желатин
150 мл кисело мляко
конфитюр от ягоди/къпини/боровинки или свежи плодчета


Загрейте млякото със захарта на котлона и добавете предварително разтворения желатин.

Прибавете и добре разбитото кисело мляко и ванилията (с постоянно бъркане). Не варете. Просто хубаво трябва да се смеси и разтопи всичко. :)

Сипете в купички/чашки и оставете в хладилника поне 6 часа, за да се стегне.


За по-лесно изваждане, потопете купичките в гореща (не вряла и не за дълго) вода и обърнете десерта в чиния. Поднесете със сладко по избор или с пресни плодове, ако желаете.


Voila :) наистина става за пет минутки и е приятно на вкус, ако си падате по млечни десерти. На мен ми хареса, но все пак си мисля, че със сметана ще има по-богат и плътен вкус. Следващият път непременно ще пробвам с някоя по-засукана рецепта. :)


Иначе щедро ръсете със сладко -- рецептата не е от най-диабетените. :D

1 коментар:

  1. Случайно попаднах тук и съм очарована от вкусния десерт и от чудесното му представяне! Обичам рози и много ми допадна сервизът, в който си поднесла този чудесен десерт!

    ОтговорИзтриване