понеделник, 12 ноември 2012 г.

Хрупкави ябълкови мъфини с овесени ядки

Сигурно вече сте разбрали, че не съм кой знае какъв експериментатор в кухнята (най-много да променя някоя мерителна единица, да сменя някой плод с друг, или да пропусна онова в рецептата, което сметна за трудно за издирване) :) В скромното ми блогчИ няма да видите нито авторски рецепти, нито професионално изпълнение. Важното е да се забавляваме, нали така? Днес реших да ви разкажа как точно си... издирвам рецепти. :)

Моята мания да колекционирам красиви снимки и рецепти датира от мнооого време. Е, в началото смятах блогърстването за нещо много далечно, но пък старателно си бях направила профил в Google Reader, в който и до ден днешен съм абонирана за десетки кулинарни магьосници :) Една от най-големите ми радости е да си разглеждам какво ново има за деня. (Така и не знам как се работи с Google Plus? абонаментите в Blogger? и т.н., но пък освен споменатата приставка, обожавам да следя и някои facebook страници, както и, разбира се, страхотната тема за идеи 'А ти какво сготви? Снимай, покажи -- vol. 438493' във вездесъщата BG Mamma!) :D


Имам си папка (картонена, на сърчица), в която държа събирани оттук-оттам рецепти -- прилежно напечатани, с картинка и посочен източник. :) Дори всяка си има отделно джобче -- това си е съкровищница, която трябва да се пази!! И все пак все още не е на ниво енциклопедия. Случва се просто да си стоя и да си мисля "хапва ми се нещо с овесени ядки, ябълки и канела" иии... небрежно да пусна търсене в гугъл, докато открия случаен, но задоволитен резултат от някое ново за мен местенце.

Точно това се случи и днес! Ядоха ми се точно такива мъфини и ето как попаднах на тази ужасно симпатична и много сполучлива рецепта за хрупкави ябълкови мъфини с овесени ядки :)

(Не знам за вас, но просто обожавам тази комбинация и най-вече този аромат!!!)


Продукти:
3/4 чаша прясно мляко
1/4 чаша краве масло (разстопено)
1 голямо яйце (аз сложих две малки)
1 пакетче ванилия
1 2/3 чаши бяло брашно
1/2 чаша овесени ядки
1/2 чаша кафява захар (за да е здравословно, аз май сложих малко повече -- за да е сладичко. ама че противоречие) :D
2 чаени лъжици бакпурвер
1/2 чаена лъжица сол
1/2 чаенa лъжица канела
1 ч.ч. настъргани ябълки (всъщност аз имах само една, но много голяма)

За топинга:
1/4 чаша бяло брашно
1/4 чаша кафява захар
1/4 чаена лъжица канела
2 супени лъжици твърдо масло

Първо се смесват сухите и мокрите съставки (отделно, в две купи), а после всичко се омесва внимателно. Със сместа се пълнят кошнички/хартийки за мъфини. (Силно препоръчително е да ги намажете с масло. При мен залепнаха :( а наистина досега не ми се беше случвало, вероятно просто се получава при някои смеси!) Най-накрая върху всяко мъфинче се слага по лъжичка топинг (който се прави от гореспоменатите продукти, хубаво разбъркани с нарязано на малки парченца масло, така че да се получат маслени трохи).

Мъфините се пекат 20-30 минутки в предварително загрята на 180 гр. фурна (или до позлатяване). Изваждат се, изчакат се да изстинат и се унищожават скорострелно :)

2 коментара:

  1. Колко симпатична звучи тази твоя папка! Най-хубаво е да се забавляваш и да споделиш. А твоите открития са прекрасни!

    ОтговорИзтриване