петък, 30 ноември 2012 г.

Чийзкейк-Oreo мъфини

Най-сетне и аз да приготвя тази рецепта, по която точа лиги от тооооолкова много време :)


Оригиналът е на Марта Стюарт -- рецептата е доста популярна в интернет и адски ефектна! За изпълнение вижте например тук или пък тук, но за мен най-красивите и апетитни снимки са в българския блог, "Готвенето е забавно" - ТУК


Затова следвах българските инструкции :) За (предимно мое) улеснение ги копирам и за вас (с малките ми 'грешчици', които вие може да избегнете) :D


Необходими продукти:

- пакет бисквитки Орео (аз взех голямата картонена кутия, в която има 16 броя);
- 230 гр. крем сирене, стайна температура (аз използвах Маскарпоне. За съжаление имах останало 170 грама, та редуцирах съставките в движение. Сега малко съжалявам, че не отидох да си купя още някакво крема сирене, но... валеше! :( Така моите се получиха повече орео, отколкото чийз, както се вижда, кремчето ми е съвсем тъничко).
- 60 гр. захар (при мен около 45 гр.)
- ванилия (сложих едно прахче)
- 1 голямо яйце на стайна температура
- 60 гр. заквасена сметана
- сол на върха на ножа (по-малко от щипка)


Стандартни форми за мъфини се застилат с хартиени кошнички, като на дъното се поставя по една бисквита. Аз лично използвах по-мънички формички, заради редуцираното ми количество крем (виж горе). Три бисквити се отлепят, отстранява им се крема, и се начупват на дребни парчета (при мен две). Крем сиренето се разбива на средна скорост с миксер, докато стане гладко, и се добавят захарта и ванилията. След това се прибавя яйцето, сметаната и солта, и всичко се разбърква. Слагат се начупените бисквити и внимателно се разбърка. Сместа се разпределя във формичките, като се запълват почти до ръба. Пече се 22 минути в предварително загрята до 135 градуса фурна. Фурната се изключва, мъфините се оставят в нея на отворена врата 3-4 минути, след което се охлаждат върху решетка. Като стегнат малко, се изваждат от формите, за да не поема хартията кондензиралата пара, която е по стените им. След като достигнат стайна температура се поставят в хладилника да се охладят за около 4 часа или през нощта.

При мен се получиха 13 мъфинчета, като 3 бяха в стандартни кошнички, а останалите в мини. Ако се чудите защо не излиза бройката -- хванахте ме, една изядох :)


* Didi препоръчва захарта да се увеличи, ако ползвате българско крема сирене, и дава идеята да се постави и парченце банан върху бисквитата, преди да се сипе крема.

* Aз пък ви съветвам все пак да следвате нейната рецепта, при мен заради леко редуцираното количество крем станаха по-сладки, отколкото ми се харесва... Или може би самите бисквити Орео ми дойдоха твърде сладки? Не знам, не съм им най-големият фен :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар