сряда, 21 ноември 2012 г.

Мъфини с круша и мюсли

Привет! :) За днес съм ви приготвила съвсем семпли мъфини с круша -- на практика почти същите като ябълковите от миналата седмица :)



Рецептата е на Марта Стюърт; спазила съм я почти на 100%, с тази разлика, че упорито не намирам пълнозърнесто брашно в... кварталния Carrefour. Нищо де, ще потърся по-старателно на друго място.


Мъфини с круша и мюсли

За тестото:
1 ч.ч. бяло брашно
3/4 ч.ч. пълнозърнесто брашно * при мен смес от бяло и овесени трици :D
2 ч.л. бакпулвер
1/2 ч.л. сол
1/2 ч.л смляна канела *аз нещо не бях в настроение за канела и предпочетох ванилия
2 яйца
3/4 ч.ч. кафява захар
1/2 нискомаслено кисело мляко (йогурт)
2 с.л. разстопено масло
2 круши D'Anjou (около 2 чаши) * при мен една голяяяма круша, която не си играх да беля, а просто нарязах на малки кубчета
3/4 обикновени мюсли * аз ползвах Crunchy Natural


За хрупкавата заливка * която при мен не беше много хрупкава, не слепна, и на която умишлено не добавих захар, защото ми се стори, че ще се получат твърде сладки

1/2 ч.ч мюсли
1/4 ч.ч. бяло брашно
1/4 ч.ч кафява захар *
1/4 ч.л сол
3 с.л. студено масло, накъсано на парченца


Загрейте фурната на 180 градуса. Подгответе си форма за печене на мъфини и/или хартийки за печене. * Напоследък забелязвам, че по-влажните мъфини (т.е. тези с плодове) ми залепват повече за хартийките. Затова е хубаво съвсем леко да се минат с малко масло.

Смесете отделно сухите и мокрите съставки: в голяма купа пресейте брашното с бакпулвера и добавете бакпулвер, сол, аромат. В друга купа разбийте яйцата със захарта и добавете маслото и киселото мляко.

Смесете сухите съставки с мокрите и внимателно добавете мюслите и парченцата плод. Разбъркайте леко.


За топинга смесете сухите съставки и добавете парченца масло, притискайки леко, за да поеме сместа. Целта е да се получат трохи.

Излейте сместа във формичките за мъфини, като пълните всяка на около 3/4. Най-отгоре сложете по лъжичка от топинга. Печете около 20-30 мин./до готовност/до суха клечка. След като ги извадите от фурната, ги оставете за 5 мин. настрана, преди да ги извадите от формичките.


Това е! :) Мъфините не са нещо особено, но са много подходящи за сутрешна или следобедна закуска. Надявам се при вас да се получи комбинацията от влажна среда (заради плодчетата) и хрупкава коричка отгоре (която по незнайни причини на мен ми убягна).


Приятна седмица!

Няма коментари:

Публикуване на коментар